Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Ζαρούχλα 2014

Ζαρούχλα 2, 3 και 4 Μαϊου 2014

Ο Μάνος (Manos TJ) έγραφε στην πρόσκληση στο JPForum...Οι διαδρομές θα είναι ως επί το πλείστον βασικού επιπέδου...  Κι εσείς τον πιστέψατε, ε;

Καταφέραμε και “τρομάξαμε” τον επαγγελματία φωτογράφο μας που έχει κάνει ρεπορτάζ κατεβαίνοντας με σκοινί από ρώσικο ελικόπτερο του περασμένου αιώνα, αιωρούμενο πάνω και μέσα στις φλόγες στις μεγάλες φωτιές της Σιβηρίας!  Όταν στα 8 οχήματα, οι ιδιοκτήτες των 6 εξ αυτών ανήκουν ανθρωπολογικά στο υποείδος χόμο, σχεδόν σάπιενς κάγκουρους, δεν μπορείς να περιμένεις όλες οι διαδρομές του τριήμερου να είναι χαλαρές και βασικού επιπέδου. Ο Πάνος (Palaz) και ο Μάνος (Manos TJ) συγκράτησαν – όχι εύκολα, υπήρξαν γκρίνιες  – αυτήν την ενθουσιώδη ομάδα και περιόρισαν τα δύσκολα (*) σ’ ένα διπλό πέρασμα του "Γουαδαλκιβίρ", κατά κόσμον  Κράθι ποταμό και έδωσαν χρόνο στον George Blonsky να μεταφέρει στους ενδιαφερόμενους λίγα απ’ τα μυστικά της φωτογραφικής του τέχνης. Μοναδικό παράπονο από μένα, το τέλος της εκδήλωσης. Δεν δώσαμε χρόνο και βήμα στον προσκεκλημένο μας για τον επίλογο, την αποφώνηση και το σωστό κλείσιμο της πρώτης αυτής εξειδικευμένης εξόρμησης. Αν ήταν μαζί μας ο Cospas, θα έλεγε ότι δεν ολοκληρώσαμε!

(*) Οι υπόλοιπες διαδρομές εκτός από όμορφες, ήταν βατές για όλα τα τετρακίνητα του φόρουμ μας.

Ας τα δούμε όμως τα πράγματα απ’ την αρχή...
Μας τίμησαν με την παρουσία τους και τους ευχαριστούμε γι’ αυτό οι:

Α. Απ’ το πρωί της Παρασκευής μέσω Ακράτας:
1. Πάνος (Palaz) ο εμπνευστής, οργανωτής και σεφ της εκδρομής με τον Νίκο και τον επαγγελματία φωτογράφο μας George Blonsky (TJ), 2. Μάνος (Manos TJ) ο σου σέφ, αυτός που διάλεξε τις ομολογουμένως όμορφες διαδρομές στα μέρη πέριξ της Ζαρούχλας (TJ) και 3. Σταύρος (JK).

Β. Απ’ το πρωΐ της Παρασκευής μέσω Στυμφαλίας, Ολίγυρτο, Μαυροβούνι, Σαϊτά, Διάσελο Κυνηγού, Ντουρντοβάνα, Λίμνη Δόξας:
4. Χρύσανθος (ως έχει) με την Άννα (KJ).

Γ. Απ’ την Πέμπτη:
5. Δημήτρης (saudi) (JK).

Δ. Το απόγευμα της Παρασκευής μέσω Ακράτας:
6. Βαγγέλης (docanagno) με την Κυριακή (TJ), 7. Όθων (Othonas) (JK), 8. Λεωνίδας (leotzan) με την Ελβίρα και προσεγμένοΘοῦ, Κύριε, φυλακὴν τῷ στόµατί µου καὶ θύραν περιοχῆς περὶ τὰ χείλη µου – Land Rover 90.

Ε. Το βράδυ της Παρασκευής:
9. Γιώργος (george tompras) (JK).

Η πρώτη ομάδα μαζί με τον Δημήτρη, πάτησε χώμα λίγο πάνω από την Ακράτα και δοκίμασε ν’ ανέβει μέχρι τη Λίμνη Τσιβλού μέσα απ’ τις κροκάλες και τ’ ανταριασμένα νερά του Κράθι ποταμού. Ο Μάνος σε κάποιο σημείο δεν πάτωνε και κόντεψε να πνίξει εαυτόν και TJ, ο Σταύρος έχασε τα ζουμιά από την αντλία του υδραυλικού τιμονιού, στον Πάνο επιτέθηκε ένα κακόβουλο δέντρο και έχασε (**) το σνόρκελ ο δε George ο φωτογράφος μας έχασε πάσαν καλήν ιδέαν για τον Πάνο!

(**) το βρήκε μετά και το στερέωσε με δετικά! Δυστυχώς δεν τα βρήκε σε ροζουλί για να ταιριάζουν με το ροζ αμάξωμα της Ρόζας και έβαλε μαύρα, ασορτί με το φουγάρο!

Στην Ακράτα ο Όθων ενώ έψαχνε να βρει ζουμιά για την αντλία του Σταύρου, από λάθος του πρατηριούχου, αντί για πετρέλαιο συμπλήρωσε το ρεζερβουάρ με 30 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης και έφτασε με προβλήματα μέχρι τη Ζαρούχλα. Όταν το βράδυ, στο ξενοδοχείο πιά, κατάλαβε τι είχε συμβεί, αποφάσισε να στείλει το JK πακέτο στο συνεργείο του, πίσω στην Αθήνα, κάλεσε την οδική βοήθεια, το κατεβάσαμε (σβηστό) στην πλατεία του χωριού και συνέχισε την εκδρομή σαν επιβάτης.

(Δεν ξέρω πόσο κόστισαν αυτές οι τεράστιες λεντόμπαρες πάνω από τα παρμπρίζ των JK του Σταύρου και του Δημήτρη, είδα όμως με τα μάτια μου ότι έκαναν τη νύχτα μέρα. Καταπληκτικό φως κι αν κατάλαβα καλά με ελάχιστη κατανάλωση ρεύματος!)

Η επίσημη γνωριμία της ομάδας με τον φωτογράφο George Blonsky έγινε το βράδυ της Παρασκευής, στο σαλόνι του ξενοδοχείου (Στύγα). Μετά τα προκαταρκτικά, μας περιέγραψε με απλά λόγια και φωτό τις βασικές αρχές για τη λήψη μιάς καλής φωτογραφίας.
Το πρωΐ του Σαββάτου, ακολουθώντας τον ασφάλτινο δρόμο, φτάσαμε στη Λίμνη Τσιβλού για τα πρώτα πρακτικά μαθήματα φωτογράφησης.

Πιέστε εδώ... να δείτε το βίντεο μας από τη Λίμνη Τσιβλού στο Vimeo.

Μετά την χαλάρωση και τη διδασκαλία, διάλειμμα τέλος και βουτιά – κυριολεκτικά – στα δύσκολα και μάλιστα κόντρα στο ρεύμα. Οι της πρώτης ομάδας για να εμπεδώσουν τις εμπειρίες της προηγούμενης ημέρας, οι άλλοι επειδή ζήλεψαν τις ανδραγαθίες των πρώτων και ο Ευάγγελος για να μαζέψει εμπειρίες και να τρομάξει την Κυριακή. Οι σώφρονες – η Άννα κι εγώ δηλαδή – στάθμευσαν το KJ κάτω απ’ το γεφυράκι "εν τόπω χλοερώ, εν τόπω αναψύξεως" και... φορτώθηκαν σαν σακιά με πατάτες στο θηριώδες JK του Σταύρου με τα 40άρια τα κόλια κλπ. Μαζί μας και ο Όθων που ως γνωστόν είναι και γ@μώ τα παιδιά οπότε κάναμε κι ένα γ@μώ τα παρεάκια. Για τον Σταύρο εκτός από τις ωραίες μουσικές επιλογές της γενιάς μας, δεν έχω να γράψω καλά λόγια. Δεν άφησε λακκούβα, κροκάλα και βράχο που να μην πέρασε αέρα πατέρα από πάνω. Εκεί που εμείς θα πηγαίναμε – αν πηγαίναμε – με μηδέν χλμ, εκείνος γκάζωνε και έφερνε το κύμα στον ουρανό του JK. Όταν δε έφτασε στη συστάδα με τα κακόβουλα δέντρα που επιτέθηκαν στην Ρόζα του Πάνου την προηγούμενη ημέρα, εκείνος έκανε γιούρια και πήρε τα μισά από κάτω και τα υπόλοιπα παρακάθρεφτα!  Οφείλω όμως  ν’ αναγνωρίσω το πολύ καλό στήσιμο του αυτοκινήτου. Δεν έχω ματαμπεί σε άλλο τετρακίνητο που να ισοπεδώνει και να εξαφανίζει τόσο αποτελεσματικά οποιαδήποτε ανωμαλία εδάφους ή όποιο εμπόδιο βρεθεί στο πέρασμά του!

Πιέστε εδώ... να δείτε το βίντεό μας από το πέρασμα του Κράθι ποταμού.

Όταν τα περάσματα στένεψαν, κάναμε απόβαση στην απότομη όχθη, ακολουθήσαμε τον παρόχθιο στενό χωματόδρομο μέχρι το τέλος του και κατεβήκαμε στην παραλία για δεκατιανό που είχε επιμεληθεί η οργάνωσις  και συνέχιση των φωτογραφικών μαθημάτων.

Επιστρέψαμε στο γεφυράκι που είχαμε αφήσει ένα όμορφο αμμουδί KJ, προσπεράσαμε την Ζαρούχλα και μέσα από το πυκνό ελατόδασος πάνω απ’ το χωριό (περιοχή Ριζανά), ακολουθώντας όμορφο δασικό δρόμο μέτριας βατότητας με ένα μέτριο προς κακό βραχώδες πέρασμα κοίτης χειμάρρου, καταλήξαμε στην κορυφή Προφήτης Ηλίας (1741 μέτρα) 37° 59.730'N  22° 14.978'E του Όρους Κράθις (Άη Λιάς σύμφωνα με τους Ζαχλοραίους). Μόλις άρχισε η βροχή αφήσαμε την πανοραμική θέα προς Χελμό, Ζήρεια, γύρω περιοχή και πήραμε τον κατήφορο προς το ξενοδοχείο στο οποίο η οργάνωσις είχε παραγγείλει δείπνο μετά μουσικής, από όπερα μέχρι Γωγώ Τσαμπά!

Την Κυριακή το πρωί ξεκινήσαμε για τις λίμνες Δόξας και Δασίου διασχίζοντας και πάλι μιά όμορφη διαδρομή μέσα στο ελατόδασος. Πλησιάζοντας όμως την τεχνητή Λίμνη Δόξας, και διασχίζοντας το φρεσκοπράσινο δρυοδάσος αρχίσανε τα δύσκολα. Η Άννα σ’ ένα στενό πέρασμα με βαθύ νεροφάγωμα στην αριστερή κατηφορική πλευρά και ανηφορική κλίση στην πλαγιά δεξιά, δηλώνει “Εγώ δεν περνάω από ‘δω!” και πετάγεται έξω απ’ το KJ... χωρίς φωτογραφική μηχανή, αφήνοντάς με μόνο στ’ αμμουδί!

Ο Μάνος γίνεται έξαλλος όταν ακούει τον Γιώργο να λέει στα “ερτζιανά” ότι μένει από καύσιμα και ζητάει παράκαμψη για πρατήριο βενζίνης ενώ όταν λίγο αργότερα στη λίμνη ο Μάνος του ζητάει σχεδόν ευγενικά “Τουλάχιστον έβγα έξω ρε μ... να βγούμε όλοι μαζί μιά φωτογραφία” ο Γιώργος πιστεύω δεν άντεξε το ρε και μας εγκατέλειψε άσπλαχνα σπινάροντας!

(Παρένθεσις: Την προσοχή μας στα καύσιμα και την φροντίδα από μέρους μας για τον επαρκή ανεφοδιασμό, είχε ζητήσει επιτακτικά ο Πάνος στα πληροφοριακά του σχόλια.  Επίσης το πρωί, στο χώρο στάθμευσης του ξενοδοχείου, λίγο πριν την αναχώρηση, ο Δημήτρης γύρναγε μ’ ένα κάνιστρο στο χέρι και ρωτούσε μήπως ήθελε κανείς συμπληρωματικό πετρέλαιο η βενζίνη!  Κλείνει η παρένθεσις).

Η Κυριακή – όχι η ημέρα αλλά η συνοδηγός του Ευάγγελου – που πίστευε ότι τό ‘χει με τ’ αλόγατα, παρά τις αποτρεπτικές συστάσεις  του Βαγγέλη και τις δικές μου, πλησίασε υπερβολικά ένα απ’ αυτά που έβοσκαν ελεύθερα και δέχτηκε δυνατή κλωτσιά με αποτέλεσμα να χτυπήσει – ευτυχώς μόνο – στο δεξί της χέρι. Παρά τους πάγους και τα χάδια του Σταύρου, δεν γλύτωσε το πρήξιμο και τον γυψονάρθηκα για λίγες ημέρες αλλά ευτυχώς γλύτωσε σπάσιμο, πλευρά, πρόσωπο κλπ.

Μετά τον ανεφοδιασμό στην Γκούρα οι πλοηγοί μας προσπαθούν να βρουν δρόμο μέσα από το χωριό προς τη λίμνη Δασίου ψηλά στη Ζήρεια. Στην δεύτερη επιλογή – παρά τις αναφορές του Σταύρου “Πάτε λάθος πάλι. Γυρίστε πίσω.” – σε κάποιο κακοτράχαλο ανηφορικό κομμάτι, μου προτείνουν να μην ταλαιπωρήσω το KJ και ν’ ακολουθήσω τον Σταύρο από τον “κεντρικό” χωματόδρομο. Στο οροπέδιο της Σκαφιδιάς – αυτή τη φορά είδαμε δύο κοπάδια με άγρια άλογα – το JK του Σταύρου αρχίζει να “ρετάρει” – τρόπος του λέγειν – και να μην ανεβάζει στροφές ενώ κάποιος αεριούχος παραπονιέται για κάτι άλλο τέλος πάντων. Εκτός από τον Σταύρο κι εμένα, η υπόλοιπη ομάδα, επιλέγει να περάσει πρώτα από την “παιδική χαρά” 37° 58.676'N  22° 24.327'E και το λασπωμένο τεραίν στο καμένο πιά – από το φθινόπωρο του 2013 – τμήμα του ελατόδασους και να βγει από ‘κει στη λίμνη. Στο κομμάτι αυτό η Κυριακή χάνει την ψυχραιμία της – την πονάει και το χέρι της – και ο Βαγγέλης μέρος της εξάτμισης του TJ όταν περνάει πάνω από πεσμένους ελατοκορμούς.

Η αναμονή της 1,5 περίπου ώρας στη λίμνη Δασίου και η αδυναμία οποιασδήποτε μορφής επικοινωνίας, εκνευρίζει τον Σταύρο, που μόλις βλέπει τον Μάνο του ζητάει – σχεδόν ευγενικά οφείλω να ομολογήσω – να πάει να... κάνει έρωτα – εξ’ ου και οι ιστορίες περί σεξ και μυστηρίου – και αποχωρεί μαζί με τον Όθωνα που ήταν από το Σάββατο επιβάτης του.

Η δική μου γνώμη...  Σεβόμενοι τον φωτογραφικό χαρακτήρα της εκδρομής, θα έπρεπε όλη η ομάδα να κατευθυνθεί στη λίμνη Δασίου απ’ τον κεντρικό χωματόδρομο, να συνεχίσει και να ολοκληρώσει το οδοιπορικό / μάθημα που έμεινε χωρίς επίλογο και όσοι δεν ήθελαν να ασχοληθούν με την τέχνη, να εκμεταλλευτούν το “διάλειμμα” και να πάνε από ‘κει για παιχνίδι στις λασπολακούβες και τις ανηφοκατηφόρες.

Στα της διαμονής...
Οι μισοί απ’ τους συμμετέχοντες διανυκτέρευσαν στον Πύργο της Ζαρούχλας και όσοι δεν χώραγαν, στο σχετικά καινούργιο Στύγα που ήταν δίπλα. Εμείς βρήκαμε ενδιαφέροντα τον παραδοσιακό Πύργο της Ζαρούχλας ο Σταύρος βρήκε έναν σκορπιό! Πληρώσαμε μαζί με το πρωινό, 75 ευρώ τη βραδιά.

Μας άρεσαν...
Η σχεδόν έρημη Ζαρούχλα και η γύρω περιοχή.

Οι δικές μας διαδρομές της Παρασκευής:
Από Λαύκα – Αγία Σωτήρα 37° 49.068'N 22° 22.470'E στις πλαγιές του Ολίγυρτου.
Από Αγία Σωτήρα – κορυφή Μαυροβούνι 37° 50.436'N 22° 21.793'E (1694 μ) – Καστανιά.
Από Βάλτο – Διάσελο Κυνηγού 37° 55.394'N 22° 14.841'E – Λίμνη Δόξας.
Απο Λίμνη Δόξας – διασταύρωση 37° 56.476'N 22° 19.038'E πριν τον Φενεό – Διάσελο – Ριζανά – Ζαρούχλα. Μέρος της διαδρομής κάναμε και την Κυριακή με αντίθετη φορά και βρεγμένο χώμα.

Οι Διαδρομές του ΣΚ:
Από Ζαρούχλα – Ριζανά 37° 57.993'N  22° 15.612'E – Κορυφή Όρους Κράθις 37° 59.730'N  22° 14.978'E
Από Λίμνη Δασίου προς Τρίκαλα Κορινθίας.

Ευχαριστούμε τον δάσκαλο George Blonsky, τον Πάνο (Palaz) για τις επιλογές τόπου και καταλυμάτων, τον Μάνο (Manos TJ) για τις όμορφες επιλογές των διαδρομών, τον Σταύρο για την συναρπαστική κρουαζιέρα που μας πρόσφερε και όλους εσάς για την παρέα σας.

Συντεταγμένες και επιπλέον λεπτομέρειες για τους ψαγμένους…

Ζήρ12   37° 51.399'N 22° 26.985'E Θέα προς τη λίμνη Στυμφαλία
Ολί01    37° 49.068'N 22° 22.470'E Αγία Σωτήρα εκκλησάκι πάνω απ’ τη Λαύκα
Ολί02    37° 48.971'N 22° 22.518'E αρχή του δυσδιάκριτου μονοπατιού (δεξιά μετά από μεγάλο έλατο) για Ολίγυρτο
Ολί03    37° 48.410'N 22° 23.181'E κορυφή Ολίγυρτου (Σκίπιζα 1935 μ)
Επιστροφή όχι μέσω Λαύκας αλλά προς Μαυροβούνι στη διασταύρωση...
Ολί05    37° 49.246'N 22° 22.424'E στροφή αριστερά σε μέτριας με περάσματα κακής βατότητας χωματόδρομο
Ολί06    37° 50.218'N 22° 21.557'E δεξιά σε μέτριας βατότητας χωματόδρομο για την κορυφή. Ο χωματόδρομος (σε 3 σημεία είναι στρωμένος με τσιμέντο) συνεχίζει μέχρι την μικρή κεραία στην κορυφή.
Ολί07    37° 50.436'N 22° 21.793'E κορυφή (1694 μ). Επιστρέφουμε και συναντάμε την άσφαλτο κάτω απ’ την Καστανιά – Μοσιά (πρατήριο SilkOil) – Μεσινό – αριστερά προς Αρχαία Φενεό (έξω) – Λούζι (έξω) στο...
Σαϊ01    37° 51.445'N 22° 14.987'E αρχή κακού χωματόδρομου απέναντι απ’ τον Προφ.Ηλία προς κορυφή Σαϊτά.
Σαϊ02    37° 50.364'N 22° 15.080'E κορυφή Σαϊτάς (1812 μ)
(γύρω και κάτω απ’ την Ντουρντουβάνα) - Λυκούρια – Κερασιά – Κλειτορία – πρατήρια βενζίνης BP & Shell στο δρόμο (παράκαμψη) προς Άνω Κλειτορία – αν υπάρχει διάθεση και χρόνος, παράκαμψη (9 χλμ από Κλειτορία) και επίσκεψη στο Σπήλαιο Λιμνών (09:30-16:30) στα Καστριά  – Άγιος Βλάσιος – Πλανητέρο για πέστροφες – Βάλτος (πάνω) – Τάρνα Ράχη.
Χελ51   37° 55.394'N 22° 14.841'E διάσελο Κυνηγού (1500 μ) που χωρίζει την Ντουρντουβάνα (ή Όρος Πεντέλεια) απ’ το Χελμό. – Ντουρντουβάνα (περίπου 1,8 χλμ μονοπάτι). Κοινό μονοπάτι μέχρι το διάσελο
Χελ55   37° 54.726'N  22° 14.974'E διάσελο κορυφογραμμής λίγο κάτω απ’ τα 2000.
Χελ56   37° 54.276'N  22° 14.667'E Τριανταφυλλιά (2109 μ.) στα δεξιά. Η υψηλότερη κορυφή.
Χελ57   37° 54.867'N  22° 15.167'E Ντουρντουβάνα (2078 μ.) στ’ αριστερά λίγο χαμηλότερη με καλύτερη όμως θέα προς την τεχνητή Λίμνη Δόξας. Επιστροφή απ’ το ίδιο μονοπάτι στο διάσελο Κυνηγού – Λίμνη Δόξας – Φενεός (έξω) – Ζαρούχλα.
Χελ00   37° 59.342'N 22° 16.200'E Ξενοδοχείο Στύγα. Δίπλα, στα δεξιά του είναι κι ο Πύργος της Ζαρούχλας.

Χωμάτινες διαδρομές με κέντρο την Ζαρούχλα.

1. Zαρούχλα–Ριζανά–Λειβάδια–Κούκος–Κρυονέρι–Πάρσαμπος–Λάκωμα– Ζαρούχλα.
2. Zαρούχλα – Λάκωμα – Σόλο – Καστράκι (ύδατα στυγός) – Σόλο – Μεσορούγι Περιστέρα – Χιονοδρομικό – Αρίσταρχος (αστεροσκοπείο) – Ζαρούχλα
3. Zαρούχλα – Τσιβλός – Ποταμιά – Κερνίτσα – Μεγ. Σπήλαιο – Καλάβρυτα - Χιονοδρομικό – Zαρούχλα.
4. Zαρούχλα – Αγ. Νικόλαος – Φενεός – Λίμνη Δόξας – Λυκούργια – Κλειτορία

Διαδρομές (Ζηρ)ειας...

00 Διαστ.πριν Ρέθι – Αριστ.διαστ.πάνω από Μ.Τρίκαλα προς Δασίου 6.7χλμ 15 λεπτ
01 Μ.Τρίκαλα (23) – Διαστ.(231) – Λ.Δασίου (24) 6.4 χλμ 15 λεπτά
02 Παιδική Χαρά (26) – κορυφή Αέρας (33)  5.2 χλμ 12 λεπτά
03 Αέρας (Ζηρ33) – Στενό (Ζηρ35) – Φενεός (Χελ11) – Δόξα (Χελ13)

Ζήρεια  37° 57.083'N  22° 25.757'E Α’ καταφύγιο
Ζηρ00   38° 04.339'N  22° 37.119'E Σημείο συνάντησης Ξυλόκαστρο-Τρίκαλα
Ζηρ01   38° 01.791'N  22° 34.128'E BP πριν τα Τρίκαλα, σημ.συνάντησης (βενζίνη)
Ζηρ02   38° 01.099'N  22° 29.889'E Ρέθι (έξω) διαστ.αριστ.
Ζηρ03   37° 57.280'N  22° 25.694'E  Λ.Μεγαγιάννη (κάτω και πριν το Σαλέ)
Ζηρ04   38° 00.074'N  22° 28.152'E διαστ.ασφ.δεξιά πάνω από Μέση Συν.Τρικάλων
Ζηρ06   37° 58.841'N  22° 25.513'E εποχική Λίμνη Δασίου στα 1480 μ. υψόμ.
Ζηρ05   37° 56.787'N  22° 25.848'E Σαλέ Ζήρειας
Ζήρ07   37° 54.809'N  22° 21.365'E Διασταύρωση από Σκαφιδιά προς Γκούρα
Ζήρ10   37° 58.980'N  22° 20.537'E Μ.Αγ.Τριάδας (μετά την Παναγία Βράχων Ταρσού, Μετέωρα Κορίνθου)
Ζήρ11   Λίμνη Δόξας
Ζήρ12   37° 51.399'N 22° 26.985'E Θέα λίμνης Στυμφαλίας
Ζηρ12α 37° 51.646'N 22° 27.727'E Αρχαία Στύμφαλος – Στυμφαλία – Καρτέρι (πρατήριο SunOil) – Λαύκα.
Ζήρ13   37° 56.422'N  22° 25.816'E τέλος δρόμου προς Σπήλαιο Ερμή
Ζηρ20   38° 00.164'N  22° 28.021'E Διασταύρωση αριστ. αρχή χωματόδρομου

Ζηρ21   38° 00.453'N  22° 27.118'E Διασταύρωση εναλ/κή 1 αριστ.
Ζηρ22   38° 00.535'N  22° 26.319'E Διασταύρωση εναλ/κή 2 αριστ.
Ζηρ23   37° 59.996'N  22° 28.007'E Διασταύρωση δεξιά προς λίμνη
Ζηρ231 37° 59.844'N  22° 26.924'E Διασταύρωση προς λίμνη

Ζηρ24   37° 58.948'N  22° 25.651'E Λ.Δασίου είσοδος δεξιά όπως ανεβαίνουμε από Τρίκαλα
Ζηρ26   37° 58.676'N  22° 24.327'E παιδική χαρά μετά τη Λ.Δασίου κοντά στη θέση Μαγγανιάρικα

Ζηρ31   37° 57.819'N  22° 23.336'E 1η διαστ.δεξιά (από σαλέ) προς Στενό
Ζηρ32   37° 57.769'N  22° 22.902'E 2η διαστ.αριστ.Στενό, δεξ.Αέρας, Μαγγανιάρικα
Ζηρ33   37° 58.171'N  22° 22.760'E Θέα Κορυφή Αέρας 1598μ.
Ζηρ35   37° 57.748'N  22° 21.366'E 3η διαστ.δεξιά προς Στενό

Ζηρ40   37° 52.644'N  22° 21.715'E Γκαγκάδι τέλος χωματόδρομου, πράσινο κάτω από Γερόντιο Όρος
Ζηρ41   37° 52.097'N  22° 22.391'E Ξενώνας Καστανιάς, αρχή χωματόδρομου  προς μονοπάτι για Γερόντιο Όρος
Ζηρ42   37° 52.863'N  22° 21.896'E αρχή μονοπατιού για κορυφή Προφήτης Ηλίας Γερόντιου Όρους
Ζηρ43   37° 53.487'N  22° 21.913'E κορυφή Προφήτης Ηλίας (1754μ)

Διαδρομές (Χελ)μού...
04 Φενεός (11) – Διάσελο (21) – Ριζανά (23) – Ζαρούχλα (25+27) 18χλμ 42 λεπτά
04α Φενεός (11)-Διάσελο (21)-Ριζανά (23)-Κράθις (24)-Βρ.Γκόλφως (31) 25 χλμ 60 λεπτά
05 Ζαρούχλα (27) – Γύρος όρ.Κράθις (29+24) – Βρ. Γκόλφως (31) 12χλμ 28 λεπτά
06 Βρύση Γκόλφως(31) – Σόλος – Αγρίδιο – Λίμνη Τσιβλού(41) 14 χλμ 27 λεπτά.
06α Γαϊδουρόραχη (35) – Λίμνη Τσιβλού (41) χώμα 11 χλμ 27 λεπτά.
07 Λ.Τσιβλού (41) – Πρ.Ηλίας (42) – Μον.Έλατος (43) – Άσφ.Άνω Διακ.(45) 17χλμ 40 λεπτά

Χελ11   37° 56.476'N 22° 19.038'E 1η διαστ.μετά ΦΕΝΕΟ προς Διάσελο - Ζαρούχλα
Χελ12   37° 55.835'N 22° 16.829'E 2η διαστ.προς Διάσελο – Ζαρούχλα (+ η 1η)
Χελ13   37° 55.694'N 22° 16.810'E Πλάτωμα πικ νικ στη Λίμνη Δόξας (χωρίς σκιά).
Χελ21  37° 57.766'N  22° 17.324'E Διάσελο, μεταξύ Φενεού - Ζαρούχλας
Χελ23  37° 57.993'N  22° 15.612'E Ριζανά, μεταξύ Διάσελου και Ζαρούχλας
Χελ24  37° 59.104'N  22° 15.153'E Διαστ.κάτω από Κράθις πάνω από Ζαρούχλα
Χελ25  37° 58.997'N  22° 16.525'E Αρχή ασφάλτου από Διάσελο πριν τη Ζαρούχλα
Χελ27  37° 59.236'N  22° 16.322'E περιφραγμένο πλάτωμα στάθμευσης
Χελ29  37° 59.812'N  22° 15.949'E Διαστ.στην ανατ.πλαγιά του όρους Κράθις
Χελ30  37° 59.730'N  22° 14.978'E Κορυφή Κράθι. Άη Λιάς ή Προφήτης Ηλίας (1741μ). Πλάτωμα – Θέα!

Χελ31  37° 59.910'N  22° 14.022'E Βρύση Γκόλφως στις δυτ.πλαγιές του όρους
Χελ35  38° 01.898'N  22° 12.249'E Γαϊδουρόραχη
Χελ41  38° 04.631'N  22° 13.978'E Λίμνη Τσιβλού, πλάτωμα στάθμευσης. Γύρος Λίμνης.
Χελ42  38° 05.317'N  22° 12.421'E Προφήτης Ηλίας
Χελ43  38° 07.148'N  22° 14.683'E Διαστ. στον Μοναχό Έλατο
Χελ44  Διαστ. στον Μοναχό Έλατο ερχόμαστε από ‘δω για την θέα.
Χελ45  38° 07.533'N  22° 13.323'E Έξοδος σε άσφαλτο, πάνω από το Άνω Διακοπτό

3. Χελμός. Γύρος Κράθιου όρους – Σολός – Μεσορούγι
Χελ31  37° 59.910'N  22° 14.022'E Βρύση Γκόλφως, δυτ.πλαγιές του όρους Κράθις
Χελ32  38° 00.677'N  22° 14.942'E Σολός
Χελ33  38° 01.042'N  22° 14.754'E Μεσορούγι

4. Χελμός. Διακοφτό – Άνω Ζαχλωρού – Καλάβρυτα – Διακοφτό

5. Ντουρντουβάνα. Λίμνη Δόξας – διάσελο Κυνηγού – Βάλτος – Λίμνη Δόξας.
Χελ51 37° 55.394'N 22° 14.841'E διάσελο Κυνηγού
Χελ52 37° 55.470'N 22° 11.972'E Βάλτος (υπάρχει κι άλλος Βάλτος λίγο πιο κάτω, δίπλα στο Πλανητέρο)

6. Ζήρεια. Θέση Βαρνεβό (διασταύρωση χωματ.προς λίμνη Δασίου)  37° 58.592'N 22° 27.189'E – Οροπέδιο Ζήρειας – Χαράδρα Φλαμπουρίτσας – Θέση Βαρνεβό

7. Ζήρεια. Οροπέδιο – Γύρος Ζήρειας. Απ’ το Σαλέ και επιστροφή σ’ αυτό 27 χλμ περίπου.

8. Δερβένι – Ροζενά – Ευρωστίνη - (Ναό Αγίου Γεωργίου) – Κάτω & Άνω Ταρσό (Παναγία των Βράχων) – Φενεό – Μονή Αγίου Γεωργίου – Τ. Λίμνη Δόξας (Μονή Αγ.Φανουρίου) – Γκούρα – Στενό.

9. Ριζά – Πελλήνη – Δένδρο – Ρέθι – Τρίκαλα (Άγιος Βλάσιος) – Καλλιάνοι – Στυμφαλία – Καρτέρι – Λαύκα – Καστανιά – Μονή Αγίου Γεωργίου «του φονιά»