Πέμπτη, 5 Ιουλίου 2007

Το Jeep μας... γνωστό και ως αμμουδί!

Jeep Cherokee (KJ), μοντέλο Montana σύμφωνα με την Ελληνική αντιπροσωπεία.

Ημερολόγιο συντήρησης του αυτοκινήτου που χρησιμοποιούμε μέχρι σήμερα στις διαδρομές μας στα όρη στ’ άγρια βουνά και στις διακοπές μας στα νησιά, παρά την εχθρική αντιμετώπιση από τα τελευταία κυβερνητικά σχήματα με τα παράλογα τεκμήρια – που δεν υπήρχαν την χρονιά που το αγοράσαμε - τα πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας και τον υπερδιπλασιασμό στις τιμές των καυσίμων.

Το αγόρασα - καινούργιο - τον Ιούλιο του 2007 από την αντιπροσωπεία στην Λεωφόρο Κηφισίας στο Μαρούσι, σαν δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας για τις ορειβατικές μας εκδρομές. Παραδόθηκε στις 5 Ιουλίου 2007 με μεταλλικό... αμμουδί χρώμα (1.100 ευρώ), δερμάτινα καθίσματα (1.644 ευρώ), δερμάτινο τιμόνι (136,85 ευρώ), cruise control (134,16 ευρώ), εταζέρα στο χώρο αποσκευών (229,74 ευρώ), park alarm (προσφέρθηκε δωρεάν!) και τέλη κυκλοφορίας (586 ευρώ). Συνολικό κόστος αγοράς 39.330.75 ευρώ.  Δεν έχει μπλοκέ διαφορικό, όπως λανθασμένα γράφουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά της αντιπροσωπείας, αλλά ESP.

Τεχνικά χαρακτηριστικά.







Στις 9 Ιουλίου 2007 τοποθετήθηκε στην Π.ΠΙΚΙΝΑΚΗΣ - Δ.ΛΗΜΝΙΟΣ Ο.Ε., Όθωνος 72 - Κηφισιά, συναγερμός Gemel Bosch με 320 ευρώ.

Στις 23 Οκτωβρίου 2007 έγινε η συντήρηση των 5.000 χλμ. στην αντιπροσωπεία του Άγιου Θωμά στο Μαρούσι.  Πληρώσαμε 31,36 (26,35) ευρώ για 5 λίτρα λαδιού 10w30 και 41,65 (35) ευρώ για εργασία (ρυθμίσανε και το χειρόφρενο). Συνολικά - μαζί με 19% Φ.Π.Α. - πληρώσαμε 73.01 ευρώ.

Στις 7 Μαρτίου 2008 τοποθετήθηκαν λάμπες xenon στα φώτα εμπρός. Πληρώσαμε 240 ευρώ. Το φως καλύτερο από πριν αλλά μερικές φορές δεν ανάβει, με την πρώτη, η αριστερή λάμπα!!! Η αγορά και η τοποθέτηση δεν έγινε στην αντιπροσωπεία, αλλά σε γνωστό ηλεκτρολόγο στην οδό Βάρναλη στη Νέα Ερυθραία.  Στις 29 Ιουλίου 2008, άλλαξε τον μετασχηματιστή (Ballast) της αριστερής λάμπας, χωρίς χρέωση αλλά και χωρίς θετικό αποτέλεσμα. Το πρόβλημα παραμένει και αρκετές φορές δεν ανάβει με την πρώτη αλλά με την 5η ή 6η προσπάθεια.

Στα 8.200 χλμ χάλασε το πίσω αριστερό παράθυρο. Η επισκευή του, έγινε δωρεάν από την αντιπροσωπεία λόγω εγγύησης αλλά καθυστέρησε μήνες (8 Αυγούστου 2008) λόγω έλλειξης (;) ανταλλακτικού ή άλλων προβλημάτων,

Στις 22 Απριλίου 2008 έγινε η συντήρηση των 10.000 χλμ. Αλλάξαμε λάδια κινητήρα (5w30, 5 λίτρα x 9,16 - 45.80 ευρώ), φίλτρο λαδιού (11,64 ευρώ), φίλτρο αέρα (20,35 ευρώ), καθαριστικό παρμπριζ (3,64 ευρώ) και εργασία (100 ευρώ). Σύνολο 181,43 + 19% Φ.Π.Α. 34,47 = 215,90 ευρώ.

Στις 3 Ιουλίου 2008 αλλάξαμε τους εμπρός υαλοκαθαριστήρες στην αντιπροσωπεία του Αγίου Θωμά με (32,82 δεξ., 36,46 αρ., 5 εργασία + 19% Φ.Π.Α. 14,11 = 88,39 ευρώ!

Στις 17 Ιουνίου 2009 (21.133 χλμ) κάναμε τη συντήρηση των 24.000 χλμ (η επόμενη συντήρηση σε 12.000 χλμ μας είπαν) στην αντιπροσωπεία του Αγίου Θωμά. Αλλάξαμε λάδια 5w30, 5 x 9,16 = 45,80 ευρώ, φίλτρο λαδιού 13,28 ευρώ, καθαριστικό παρμπρίζ 3,82 ευρώ, 6 μπουζί x 5,48 = 32,88 ευρώ, φίλτρο αέρα 23,22 ευρώ, φίλτρο καμπίνας (Cherokee) 38,58 ευρώ και εργασία 151,25 ευρώ. Μαζί με τον Φ.Π.Α. 19% 58,68 πληρώσαμε 367,51 ευρώ.

Τον Ιούλιο 2009 σε χρονομετρημένη άσκηση αλλαγής ρεζέρβας - το πλαστικό κάλυμα δυσκολεύει πολύ την κατάσταση. Έκανα περισσότερο από μισή ώρα! - έσπασα το παξιμάδι της ρεζέρβας. Για αποκατάστση της ζημιάς, πλήρωσα 47,50 ευρώ στην αντιπροσωπεία του Αγίου Θωμά.

Στις 28 Αυγούστου 2009 στο Παγγαίο "χάλασε" το λάστιχο ενός από τους εμπρός υαλοκαθαριστήρες και πληρώσαμε 18,51 ευρώ για την αλλαγή του στην αντιπροσωπεία της Jeep στην Καβάλα.

Στις 19 Ιανουαρίου 2010, αντικαταστάθηκαν τα Goodyear wrangler S4 και τοποθετήθηκαν τα BFGoodrich Mud Terrain KM2 σε διάσταση 235 / 70 R16. Πληρώσαμε 550 ευρώ την 4άδα. Καλή αγορά. Μεγάλη βελτίωση σε χώμα και λάσπη. Κανένα πρόβλημα σε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο όσο είναι φρέσκα και για 3 χρόνια περίπου. Μειονέκτημά τους ο μπάσος θόρυβος από τα 40 έως τα 80 χλμ. Παρά το γεγονός ότι η διάσταση παλαιών ελαστικών και νέων ήταν ίδια, τα νέα λάστιχα είναι πιό ΨΗΛΑ και πιό ΣΤΕΝΑ από τα προηγούμενα. Μέχρι να δω τα νούμερα, πίστεψα ότι έκαναν λάθος και μου είχαν φέρει 225 / 75 R 16!  Την 1 Μαρτίου 2010 αντικαταστάθηκε και το λάστιχο της ρεζέρβας με 140 ευρώ περίπου.

Στις 5 Μαρτίου 2010 (29.116 χλμ) τοποθετήθηκε στον Τσούκα (xtreme4x4) - που έδωσε την οικονομικότερη προσφορά - η ανάρτηση της ΟΜΕ (4 ελατήρια και 4 αμορτισέρ, αρ.948 και 926). Κόστος 950 ευρώ. Πρώτες εντυπώσεις, στην άσφαλτο, πιό δεμένη και πιό σκληρή από την προηγούμενη. Πολύ καλύτερη στο χώμα. Οι αποστάσεις με την παλαιά ανάρτηση ήταν από την μέση της αλουμινένιας ζάντας μέχρι την εξωτερική πλευρά του φρυδιού του εμπρός τροχού 46,5 cm και πίσω 47,5 cm.  Οι αποστάσεις με τη νέα ανάρτηση, είναι εμπρός 52.5 εκ. και πίσω 55 εκ.  Κέρδος εμπρός 52.5 – 46.5 = 6 εκ,  κέρδος πίσω 55 – 47.5 = 7.5 εκ.


Στις 11 Μαρτίου 2010, στα 30.000 χλμ περίπου,  τοποθετήθηκαν 4 προστατευτικές ποδιές - Προστατευτική ποδιά κινητήρα (145,46 - 10% έκπτωση = 130,91 ευρώ), ποδιά βοηθητικού κιβωτίου (69,95 - 10% = 62,95 ευρώ), ποδιά δεξαμενής καυσίμου (197,66 - 10% = 177,89 ευρώ) και κιβωτίου ταχυτήτων 94,59 - 10% = 85,13 ευρώ) - στην αντιπροσωπεία στον Άγιο Θωμά που έδωσε την οικονομικότερη προσφορά!  Πληρώσαμε με την εργασία 55 ευρώ και 19% Φ.Π.Α. 97,26 = 609,14 ευρώ.

Σε λασπωμένη διαδρομή έξω από τα Καλάβρυτα, έσπασε η βαλβίδα του πίσω αριστερού ελαστικού. Την αλλάξαμε στις 21 Απριλίου 2010 στην αντιπροσωπεία στον Άγιο Θωμά στο Μαρούσι και πληρώσαμε 57,96 ευρώ για την βαλβίδα / αισθητήρα, 27,50 ευρώ για εργασία και 17,95 ευρώ Φ,Π.Α. σύνολο 103,41 ευρώ!

Στις 30 Ιουλίου 2010 (33.176 χλμ) αλλάξαμε - στον Χρήστο Γιασημάκο - τα λάδια (Agip 5 λίτρα 5w-40, 70 ευρώ), το φίλτρο λαδιού (12 ευρώ), το φίλτρο αέρα (25 ευρώ), βαλβολίνες εμπρός (30 ευρώ), βαλβολίνες πίσω (30 ευρώ), σπρέϊ στο A/C και εργασία 40 - 7 ευρώ έκπτωση = 33 ευρώ. Συνολικά πληρώσαμε 200 ευρώ.

Στις 26 Φεβρουαρίου 2011 (37.910 χλμ), σχεδόν ένα χρόνο μετά την τοποθέτηση της ανάρτησης, οι αποστάσεις από το έδαφος, έχουν μειωθεί.  Εμπρός είναι 51.8 εκ και πίσω 54.6 εκ.  Η μείωση εμπρός 52.5 - 51.8 = 0.7 εκ και πίσω 55 - 54.60 = 0.4 εκ.

Συγκριτικά με την παλιά, το κέρδος εμπρός είναι 51.8 – 46.5 = 5.3 εκ (2.1 ίντσες),
το κέρδος πίσω 54.60 – 47.5 = 7.1 εκ (2.8 ίντσες).

Την Παρασκευή 6 Μαΐου 2011, συμπληρώσαμε αισίως τα 40.387 χλμ και πήγαμε πρωί-πρωί για συντήρηση, στον Χρήστο Γιασημάκο στα Μελίσσια.  Μας άλλαξαν τα λάδια (Agip 5 λίτρα 5w-40, 70  ευρώ), το φίλτρο λαδιού (mopar 11 ευρώ), τα τακάκια εμπρός και πίσω (όχι mopar 80 + 80 = 160), τα λάδια του σασμάν (ATF 4,  6 λίτρα 84 ευρώ), το φίλτρο σασμάν (mopar 32 ευρώ) και φλατζόκολλα 5 ευρώ.  Ο Χρήστος πρότεινε να το παρακολουθήσω με τα νέα λάδια κι αν ξαναζεσταθεί (το κιβώτιο), να μου τοποθετήσει και δεύτερο μεγαλύτερο ψυγείο. Στον έλεγχο βρέθηκε πεσμένη η μπαταρία και αντικαταστάθηκε με νέα (Κορέας) κλειστού τύπου με 100 ευρώ.  Πληρώσαμε για ανταλλακτικά 362+100 = 462 – 22 έκπτωση = 440,00 ευρώ και για εργασία 80,00. Σύνολο 520,00 ευρώ.

Σημείωση 1: Πριν από την τοποθέτηση των ποδιών, δεν μου είχε ανάψει η ένδειξη θερμοκρασίας του αυτόματου κιβωτίου (2 φορές), ούτε είχε ανέβει η ένδειξη θερμοκρασίας του κινητήρα πάνω από τη μέση (1 φορά το καλοκαίρι του 2010).
Σημείωση 2: Στην αντιπροσωπεία, στην πρώτη αλλαγή των 5.000 χλμ, έβαλαν λάδια 10w-30 και στις επόμενες 5w-30.
Ο Χρήστος Γ. επιμένει στα 5w-40 για το KJ για να μη βγάλει ζημιές στο μέλλον. Είναι η 2η φορά που τα βάζω. Η πρώτη, ήταν στις 30 Ιουλίου 2010 στις 33.176 χλμ. Μερικές ημέρες μετά, τον Αύγουστο, σε μιά απλή διαδρομή στη Σκύρο, ανέβασε για πρώτη φορά θερμοκρασία.

Στις 27 Ιουνίου 2011, ημέρα Δευτέρα, βάσει αδείας, κλείσαμε 4 χρόνια παρέα (42.159 χλμ) και πήγαμε για το 1ο τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ). Βρέθηκε σε πολύ καλή κατάσταση χωρίς καμία έλλειψη. Πλήρωσα 50 ευρώ στην AUTOVISION στην Κάτω Κηφισιά (Καλυφτάκη 1). ΔΕΝ είχε προηγηθεί ραντεβού. Η όλη διαδικασία δεν κράτησε πάνω από 15 λεπτά. Μου εξήγησαν και το έγραψαν στις παρατηρήσεις, ότι το δελτίο τεχνικού ελέγχου, ισχύει και σαν κάρτα ελέγχου καυσαερίων για ένα χρόνο.
Υ.Γ. Τους άρεσαν τα λασπολάστιχα.

Στις 4 Αυγούστου 2011, ημέρα Πέμπτη,  άλλαξα τους μηχανισμούς των παραθύρων του οδηγού (προληπτικά), του συνοδηγού (χάλασε στις 25/07) και του πίσω δεξιά (χάλασε στις 22/07). .
Μετά τη διπλή ζημιά που μας δώρισε, αυτός ο Ερμής με τον... διάδρομο τοποθετήθηκαν στον Χρήστο Γιασημάκο, από τον Χρήστο αυτοπροσώπως, τρείς μηχανισμοί παραθύρων. Οι δύο δεξιά (εμπρός συνοδηγού και πίσω), ο πίσω χάλασε την Παρασκευή 22 Ιουλίου λίγο πριν φύγουμε για διακοπές και ο εμπρός την Δευτέρα 25 Ιουλίου στις διακοπές μας στη Λευκάδα. Αυτός του οδηγού αντικαταστάθηκε προληπτικά, με Electric-Life.  Κόστος 120 x 3 = 360 + 50 ευρώ εργασία = 410 – επιπλέον έκπτωση 10 ευρώ, σύνολο 400,00 ευρώ.  Οι τιμές που πήρα απ' την αντιπροσωπεία στον Άγιο Θωμά, από τον κ. Πιτσόπουλο, αν θυμάμαι καλά το όνομά του, ήταν 145 ευρώ για τον μηχανισμό στο πίσω δεξί (είχε 1 στην αποθήκη), 221 ευρώ για τον ένα εμπρός (παραγγελία) και 202 ευρώ για τον άλλο (παραγγελία), χωρίς Φ.Π.Α. και εργασία τοποθέτησης. Κόστος για τους 3 μηχανισμούς μόνο, 145+221+202 = 568 + 130.64 Φ.Π.Α. = 698.64 χωρίς εργασία!!!

Σε ορεινή βόλτα άναψε πάλι η ένδειξη θερμοκρασίας του κιβωτίου
Στις 10 Νοεμβρίου 2011 το αφήσαμε για έλεγχο στην αντιπροσωπεία στον Άγιο Θωμά. Πληρώσαμε - την επόμενη - 55 + 12,65 για 23% Φ.Π.Α. 67,65 ευρώ. Πρότασή τους - αν το ξανακάνει - να προσθέσουμε επί πλέον ψυγείο!

Την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012, συμπληρώσαμε τα 47.744 χλμ και βρήκαμε χρόνο να πάμε για συντήρηση. Το KJ ήταν ακίνητο αρκετές ημέρες. Στο πρώτο σαμαράκι, τα αμορτισέρ (εμπρός και πίσω), έσκουξαν σαν κακόφωνες γριές φώκιες σε πρώτη πρόβα χορωδίας! Στο δεύτερο... χάσαμε μερικές φώκιες. Μέχρι τον Χρήστο στα Μελίσσια ψιλοσυνήλθαμε.  Μας άλλαξαν τα λάδια (Agip 5 λίτρα 5w-40, 70 ευρώ), τα λάδια του βοηθητικού (30 ευρώ), το φίλτρο λαδιού (12 ευρώ), το φίλτρο αέρα (25 ευρώ) και τα μπουζί (NGK 6 x 5 =30 ευρώ).  Πληρώσαμε για ανταλλακτικά 167 – 7 έκπτωση = 160,00 ευρώ και για εργασία 40,00 ευρώ. Σύνολο 200,00 ευρώ.

Την Δευτέρα 7 Μαΐου 2012 τοποθετήσαμε στον Χρήστο Γιασσημάκο ένα επιπλέον ψυγείο λαδιού Hayden OC-1404 (heavy duty 165 ευρώ…), αλλάξαμε το παραφλού (δύο δοχεία των 3,785 λίτρων της Mopar 68048953AB 36 x 2 = 72 ευρώ + 15 ευρώ μεταφορικά από τον Νίκο (ανταλλακτικά) στην Κρήτη) και πληρώσαμε με την εργασία συνολικά 350 ευρώ.

Στις 30 Απριλίου 2012 ξανασπάσαμε - αυτή τη φορά με το χέρι! - βαλβίδα τροχού και πληρώσαμε 114,35 ευρώ για την αντικατάστασή της στην αντιπροσωπεία του Αγίου Θωμά στο Μαρούσι.

Στις 24 Αυγούστου 2012 βρήκα προσφορά στην αντιπροσωπεία της Λεωφόρου Βουλιαγμένης αντιψυκτικό ψυγείου και το αγόρασα, να υπάρχει δια παν ενδεχόμενο. Πλήρωσα 36,27 - 30% έκπτωση 25,39 + 5,84 23% Φ.Π.Α. = 31,23 ευρώ.  Να σημειώσω ότι μετά την προσθήκη του νέου ψυγείου ΔΕΝ έχει ανεβάσει θερμοκρασία στα κόκκινα .

Στις 13 Δεκεμβρίου 2012 (54.200 χλμ) αλλάξαμε - στον Χρήστο Γιασημάκο - λάδια 5 λίτρα (60 ευρώ), φίλτρο λαδιού (11 ευρώ), φίλτρο αέρα (20 ευρώ), βαλβολίνες εμπρός (30 ευρώ), βαλβολίνες πίσω (30 ευρώ), λάδι τιμονιού 15 ευρώ = 166 ευρώ - 10% έκπτωση = 149 ευρώ. Μαζί με την εργασία (40 ευρώ) πληρώσαμε 189 ευρώ.

Την 1η Ιουλίου 2013 (58.170 χλμ), πήγαμε το KJ για τον προ διακοπών έλεγχο στον Χρήστο Γιασημάκο. Ο Χρήστος έκρινε ότι χρειάζονται αλλαγή τα τακάκια εμπρός και η φούσκα μπιλιοφόρου στον κεντρικό άξονα που μεταδίδει την κίνηση εμπρός. Παραγγείλαμε κιτ μπιλιοφόρου (106 ευρώ) από τον Νίκο (ανταλλακτικά) στην Κρήτη. Πληρώσαμε 60 ευρώ για τα εμπρός τακάκια (FERODO) και 20 ευρώ για την εργασία. Σύνολο 80 ευρώ.

Στις 3 Ιουλίου 2013 (58.200 χλμ), αλλάξαμε κιτ μπιλιοφόρου άξονα και φούσκας. Πληρώσαμε 106 ευρώ για τα ανταλλακτικά + 30 ευρώ εργασία – 6 ευρώ έκπτωση, 130 ευρώ.

Στις 12 Σεπτεμβρίου 2013 (61.446 χλμ) κάναμε τον φθινοπωρινό μας έλεγχο και συντήρηση. Αλλάξαμε τα 6 μπουζί (24 ευρώ), λάδια (5 λίτρα 70 ευρώ), φίλτρο λαδιού (11 ευρώ), φίλτρο αέρα (25 ευρώ), ιμάντα (40 ευρώ) και 2 τρελλά (50 ευρώ). Μας έκαναν έκπτωση 10%, πληρώσαμε για εργασία 30 ευρώ, σύνολο 228 ευρώ.

Στις 2 Ιουλίου 2014 βγάλαμε κάρτα καυσαερίων (8 ευρώ).

Στις 18 Φεβρουαρίου 2014 (63.455 χλμ) μετά από 4 χρόνια και 35000 χλμ, αλλάξαμε τα 4 λάστιχα, με νέα ίδιου τύπου και διάστασης BFGoodrich Mud Terrain KM2, 235 / 70 R 16. Πληρώσαμε 170 ευρώ για το καθένα. Σύνολο 680 ευρώ.

Στις 7 Νοεμβρίου 2014 (68.558 χλμ), αλλάξαμε λάδια, φίλτρο λαδιού, βαλβολίνες πίσω και σπρέϊ στο A/C στον Χρήστο Γιασημάκο και πληρώσαμε 100 ευρώ.

Στις 18 Δεκεμβρίου 2014 (69.040) αλλάξαμε στον Χρήστο Γιασημάκο, μπαταρία Delcor κλειστού τύπου (90 ευρώ), λάδια σασμάν (90 ευρώ), φίλτρο σασμαν (38 ευρώ), φλατζόκολα (10 ευρώ), τα 2 αμπορτισέρ του τζαμιού της πόρτας του χώρου αποσκευών (44 ευρώ) και εργασία 50 ευρώ. Σύνολο 320 ευρώ.

Την άνοιξη του 2016 η αντιπροσωπεία μου έστελε επιστολή ανάκλησης αυτοκινήτων μάρκας Jeep για λόγους ασφαλείας που έγραφε ότι απαιτείται να ελεγχθεί και πιθανά να ενισχυθεί η οπίσθια δομή του οχήματος για αποτελεσματικότρη προστασία σε περίπτωση οπίσθιας πρόσκρουσης (κωδ. Ν46). Κλείσαμε ραντεβού και στις 3 Ιουνίου 2016 τοποθετήθηκε δωρεάν, στην αντιπροσωπεία του Αγίου Θωμά στο Μαρούσι, μία - όχι και τόσο όμορφη για τα δικά μου γούστα - μεταλλική προστατευτική μπάρα, κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.

Στις 15 Ιουνίου 2016 (74.962 χλμ) αλλάξαμε λάδια ΕΝΙ 5w40 100% συνθετικά (70 ευρώ), φίλτρο λαδιού (14 ευρώ) και φίλτρο αέρα (30 ευρώ). Σύνολο 110 ευρώ.

Στις 2 Ιουλίου 2016 πληρώσαμε 8 ευρώ για κάρτα καυσαερίων.

Στις 10 Ιουλίου 2016 ανηφορίζοντας τον χωματόδρομο από την παραλία Σαπουνόχωμα της Ίου, ένας ντόπιος ψαράς έριξε το θηριώδες αγροτικό του στο πίσω μέρος του Jeep - ευτυχώς βρισκόμαστε εν κινήσει - με αποτέλεσμα η ρεζέρβα να πιέσει και να βουλιάξει λίγο την λαμαρίνα της πίσω πόρτας και να αφήσει σημάδια στο χοντρό πλαστικό κάλυμά της. Επί τη ευκαιρία...
Την 1 Σεπτεμβρίου 2016 εκτός από τη ζημιά της Ίου που την κάλυψε η ασφάλεια του απρόσεκτου ψαρά, επισκευάσαμε και βάψαμε τον εμπρός προφυλακτήρα που είχαμε γρατζουνίσει στα Άγραφα και το δεξιό εμπρός φρύδι που είχαμε "σημαδέψει" στην Κεφαλονιά και πληρώσαμε 250 ευρώ.

Στις 21 Σεπτεμβρίου 2016 αλλάξαμε την σειρήνα του συναγερμού (40 ευρώ).

Την 1 Ιουλίου 2017 το πήγαμε για έλεγχο ΚΤΕΟ. Το βρήκανε άψογο! Πλήρωσα 50 ευρώ.

Στις 23 Ιουλίου 2017 χάλασε ο μηχανισμός του πίσω αριστερού (ηλεκτρικού) παραθύρου και ΔΕΝ έκλεινε! Έπιασα το τζάμι με λαβίδα, το σήκωσα με το χέρι και το στερέωσα πρόχειρα.

Στις 27 Ιουλίου 2017 του αγόρασα κουκούλα (PANCAR). Πλήρωσα 120 ευρώ. Ενώ την παρήγγειλα για το συγκεκριμένο μοντέλο είναι αρκετά μεγαλύτερη και φουσκώνει με τον αέρα με κίνδυνο να πετάξει για άλλες γειτονιές για άλλα μέρη!

Στις 8 Οκτωβρίου 2017 πήρε δύσκολα μπροστά. Όταν το έσβησα, δεν ενεργοποίησα τον συναγερμό και κατέβασα τις ασφάλειες με το χέρι.

Και για το 2018 πληρώσαμε ακριβά τέλη κυκλοφορίας, 1150 ευρώ!

Στις 16 Ιανουαρίου 2018 στις δύο προσπάθειες εκκίνησης - δεν δοκίμασα τρίτη - δεν πήρε μπρος. Αγόρασα φορτιστή μπαταρίας, έβγαλα τη μπαταρία από το Jeep, την συνέδεσα με τον φορτιστή, έβαλα (τον φορτιστή) στην πρίζα και τη μπαταρία στο ράφι! Πρώτη μέτρηση 11.9. Μετά από μία περίπου εβδομάδα σταθεροποιήθηκε στο 14.3.

Την 1 Μαΐου 2018 τοτοθέτησα πάλι την παλιά μπαταρία στο Jeep. Πήρε μπρος με την πρώτη προσπάθεια.

Στις 3 Μαΐου 2018 (81.825 χλμ) αλλάξαμε λάδια ΕΝΙ 5w40 100% συνθετικά, φίλτρο λαδιού και φίλτρο αέρα, στον Χρήστο Γιασημάκο. Συνολικά πλήρωσα 110 ευρώ. Η μπαταρία στη διαδικασία εκκίνησης πλησίαζε τα 9 V. Με τη μηχανή να λειτουργεί στο ρελαντί έδειχνε 13.8 V.

Στις 11 Μαΐου 2018 φτιάξαμε και τον μηχανισμό του πίσω αριστερού παραθύρου (πίσω από τον οδηγό) που είχε χαλάσει το 2017! Αυτή τη φορά βρήκαμε μηχανισμό Mopar και δεν χρειάστηκε να αλλάξουμε όλο το σετ. Πληρώσαμε 60 ευρώ για το ανταλλακτικό – από τον Νίκο (*) στην Κρήτη – και 20 ευρώ εργασία στον Χρήστο Γιασημάκο. Συνολικά 80 ευρώ. Ενδεικτικά κάθε μηχανισμός της Electric Life που έχω βάλει στα άλλα τρία παράθυρα, κόστισε τον Αύγουστο του 2011 120 ευρώ έκαστος! Ο συγκεκριμένος μηχανισμός είχε χαλάσει την Άνοιξη του 2008, στα 8200 χλμ και είχε αλλαχθεί δωρεάν λόγω εγγύησης από την αντιπροσωπεία.

(*) Ο Νίκος (ανταλακτικά) μας ενημέρωσε ότι αν έχουμε αλλάξει το τζάμι μπορεί να ΜΗΝ ταιριάζει το ανταλλακτικό της Mopar.

Την Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018 βγάλαμε την ετήσια κάρτα καυσαερίων στην Autovision στη Κάτω Κηφισιά. Πληρώσαμε 8 ευρώ.

Την Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018 προσπαθήσαμε να αλλάξουμε την πίσω αριστερή λάμπα πορείας – φρένων – είχε καεί των φρένων – σε ηλεκτρολόγο στη Νέα Ερυθραία αλλά δεν τα καταφέραμε γιατί δεν είχε ανταλλακτικές αμερικάνικες λάμπες. Καταλήξαμε στα Μελίσσια – στον Χρήστο Γιασημάκο – που αλλάξαμε και τις δύο. Δεν δέχτηκε να πάρει χρήματα για δύο λάμπες!

Την Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018 (83.936 χλμ) άναψαν οι ενδείξεις πίεσης ελαστικών λόγω προβλήματος στη βαλβίδα του εμπρός δεξιού ελαστικού. Την αλλάξαμε στη Νέα Ερυθραία με νέα που μας είχε χαρίσει τζιπάτος φίλος από τα παλιά - νά 'ναι καλά. Πληρώσαμε 10 ευρώ εργασία.

Και για το 2019 πληρώσαμε ακριβά τέλη κυκλοφορίας 1.150 ευρώ.

Την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019 (85.388 χλμ) πήγαμε για τον καλοκαιρινό έλεγχο/συντήρηση στον Χρήστο Γιασημάκο. Αν και δεν είχαμε συμπληρώσει ακόμα τα απαραίτητα χιλιόμετρα αλλάξαμε προληπτικά, λάδια (5 λίτρα ENI 5x30) 70 ευρώ, φίλτρο λαδιού 14 ευρώ, 6 μπουζί x 6 = 36 ευρώ και μπαταρία, CMF60AR (*) - παρά το γεγονός ότι ακόμα τα πήγαινε πολύ καλά - 80 ευρώ. Για εργασία πληρώσαμε 40 ευρώ και συνολικά 240 ευρώ.

(*) Ίδια με την προηγούμενη που είχε τοποθετηθεί στις 18-12-2014. Την παλιά τη συνέδεσα με φορτιστή. Πρώτη μέτρηση στο ράφι 12.7.

Την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019, έσπασε το κλειδί στη μίζα!
Μη με ρωτήσετε πως και γιατί, έσπασε!

Η μύτη έμεινε μέσα στην υποδοχή και το υπόλοιπο κλειδί - αυτό με τα πλήκτρα - στο χέρι. Παραδόξως πως, όταν τοποθετούσα το κομμάτι που κρατούσα, στη "θέση" του, ταίριαζε με το σπασμένο εμπρός κομμάτι και η μίζα γύριζε και δούλευε κανονικά! Με τα πολλά κατάφερα κι έβγαλα το κομμάτι που έμεινε μέσα!

Οι προσφορές που πήρα::

1. Νίκος ανταλλακτικά (www.jeepantalaktika.gr Κρήτη) αγορά νέου κλειδιού 202 ευρώ + 31 ευρώ, ο κωδικός κλειδιού που θα ζητήσουμε με email και θα μας τον στείλουν από την Ιταλία + 50 ευρώ (περίπου) ο προγραμματισμός του κλειδιού από τεχνικό της chrysler ή δωρεάν από τον Γιασημάκο - που συντηρεί το KJ - αν το κλειδί ταιριάζει στη συσκευή που έχει.

2. Ανδρώνης Χ. & ΣΙΑ Ο.Ε. (www.smartkey.gr Πειραιάς, 30-10-2019) 60 ευρώ ανταλλακτικό κλειδί χωρίς πλήκτρα τηλεχειρισμού, 30 ευρώ σε νέο κέλυφος με πλήκτρα που θα μπει ο μηχανισμός του σπασμένου κλειδιού. Χρειάζεται το ανταλλακτικό κλειδί και το jeep.

3. Αφοί Λάσδα (www.kleidaras-afoilasda.gr Νέα Ερυθραία, 31-10-2019) 35 ευρώ σε νέο κέλυφος με πλήκτρα που θα μπει ο μηχανισμός του σπασμένου κλειδιού. Χρειάζεται το ανταλλακτικό κλειδί και το jeep.

4. Δημήτρης Ανδρεαδάκης (www.andreadakeys.gr Νέα Ερυθραία, 31-10-2019) 25 ευρώ σε νέο κέλυφος με πλήκτρα που θα μπει ο μηχανισμός του σπασμένου κλειδιού. Χρειάζεται το ανταλλακτικό κλειδί για να αντιγράψει το νέο. Δεν χρειάζεται το jeep. 80 ευρώ κατασκευή εξ αρχής νέου κλειδιού.

Το Σάββατο 2 Νοεμβρίου πέρασα από τον Δ. Ανδρεαδάκη στη Νέα Ερυθραία, να φτιάξω το νέο κλειδί. Δυστυχώς το κέλυφος που είχε δεν ταίριαζε. Θα έκανε παραγγελία για νέο που θα το είχε το αργότερο μέχρι την Τρίτη 5 Νοεμβρίου.

Το Σάββατο 9 Νοεμβρίου πέρασα πάλι από τον Δ. Ανδρεαδάκη αλλά – όπως είπε τουλάχιστον – δεν βρήκε ανταλλακτικό κέλυφος!

Τελικά - την ίδια ημέρα - έφτιαξα νέο κλειδί στον Ζιάκκα (www.ziakkas-group.gr), στον Άγιο Στέφανο. Αρχικά ζήτησε 35 ευρώ αλλά συμφωνήσαμε στα 30 ευρώ με αλλαγή νέας μπαταρίας. Άνοιξε το παλιό κέλυφος, αφαίρεσε τον μηχανισμό, τον έβαλε στο νέο κλειδί και αντέγραψε τη λάμα του νέου κλειδιού από το ανταλλακτικό. Το νέο κλειδί και τα 3 πλήκτρα δούλεψαν κανονικά. Είναι σχεδόν ίδιο με το παλιό. Το νέο κέλυφος είναι λίγο πιο παχύ από το παλιό και τα πλήκτρα είναι 1 χιλιοστό πιο μέσα αλλά λειτουργούν κανονικά.

29 Νοεμβρίου 2019, η FIA GREECE Α.Ε. η αντιπροσωπεία και της Jeep πλέον, μου έστειλε επιστολή με θέμα "Καμπάνια Ανάκλησης U38 - Κάτω σύνδεσμοι οπίσθιας ανάρτησης".



Ποιό είναι το πρόβλημα; Οι κάτω σύνδεσμοι της οπίσθιας ανάρτησης του οχήματός σας ενδεχομένως να έχουν υποστεί σημαντική διάβρωση, με αποτέλεσμα την πιθανή αστοχία τους. Μία ενδεχόμενη αστοχία του συνδέσμου θα μπορούσε να προκαλέσει πιθανή απώλεια ελέγχου του οχήματος και ενδεχομένως ατύχημα.

Τι θα κάνει ο dealer σας... Η FCA θα επισκευάσει το όχημά σας χωρίς καμία χρέωση (ανταλλακτικά και εργασία). Για να πραγματοποιηθεί η επισκευή ο Διανομέας θα αντικαταστήσει και τους δύο κάτω συνδέσμους της οπίσθιας ανάρτησης. Η εργασία απαιτεί περίπου μία ώρα για να ολοκληρωθεί. Ωστόσο, μπορεί να απαιτηθεί περισσότερος χρόνος, ανάλογα με τον φόρτο εργασίας...




1. 12-02-2020. Πρώτες προσπάθειες επικοινωνίας στο τηλεφωνικό κέντρο 80011500800 που αναφέρεται στο έντυπο της ανάκλησης απέβησαν άκαρπες. Μετά το μαγνητοφωνημένο μήνυμα - και τις 3 φορές - δεν απάντησε κανείς.
2. 13-02-2020. Δοκιμή επικοινωνίας με τα γραφεία της εταιρείας στην Αργυρούπολη, στο 2109988511. Μετά από 6 λεπτά περίπου και ακούγοντας διάφορα διαφημιστικά μηνύματα για Άλφα και Φίατ ή γραμμή έπεσε χωρίς να απαντήσει κανείς.
3. 13-02-2020. Επικοινωνία με το συνεργείο που πήγαινα παλιά το jeep στον Άγιο Θωμά στο Μαρούσι (2106199300). Με ενημέρωσαν ότι ΔΕΝ είναι πλέον εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Jeep, ΔΕΝ καλύπτουν ανακλήσεις και μου είπαν να επικοινωνήσω με την FIAT στο 2109988542.
4. 13-02-2020. Δύο κλήσεις στο 2109988542 απέβησαν κι αυτές άκαρπες. Δεν απάντησε κανείς.
5. 13-02-2020. Στο 2109988511 - εξυπηρέτηση πελατών επιλογή 4 αυτή τη φορά - μου είπαν ότι την Κηφισιά την καλύπτει το συνεργείο της ΒΕΛΜΑΡ κοντά στην Γέφυρα Βαρυμπόμπης και να καλέσω στο 2111063000 να κλείσω ραντεβού.
6. 13-02-2020. Ο ευγενής υπάλληλος της ΒΕΛΜΑΡ Νέας Ερυθραίας απάντησε ότι κλείνουν ραντεβού ανακλήσεων αλλά για το τέλος Μαρτίου! Ζήτησε όμως τα στοιχεία μου και τον αριθμό κυκλοφορίας του Jeep για να τα στείλει στη ΒΕΛΜΑΡ Αμαρουσίου και θα επικοινωνήσει εκείνη μαζί μου. 
7. 13-02-2020. Αργά το μεσημέρι τηλεφώνησε ο κ.Καββαδίας από την ΒΕΛΜΑΡ Νέας Ερυθραίας. Η ΒΕΛΜΑΡ Αμαρουσίου - είπε - δεν μπορεί ακόμα να κάνει την εργασία που αφορά η ανάκληση και  μου έκλεισε ραντεβού για την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020, στις 08:00 το πρωί στο χώρο service της Jeep στις εγκαταστάσεις της ΒΕΛΜΑΡ της Νέας Ερυθραίας. Η εργασία θα πάρει 3-4 ώρες. Να έχω μαζί μου την άδεια κυκλοφορίας.

Η συνέχεια τέλος Μαρτίου...

Το ραντεβού της 27 Μαρτίου 2020, αναβλήθηκε λόγω καραντίνας κορωνοϊού για την Τρίτη 28 Απριλίου 2020.

Την Τρίτη 28 Απριλίου 2020 έφτασα στην ΒΕΛΜΑΡ της Νέας Ερυθραίας, στο ύψος της Γέφυρας της Βαρυμπόμπης, στις 07:45 το πρωί. Λόγω μέτρων, η έκθεση και η αίθουσα αναμονής ήταν κλειστές. Η αναμονή ήταν στον εξωτερικό χώρο. Ολούθε! Το Jeep το παρέλαβαν λίγο μετά τις 08:00 και ολοκλήρωσαν τις εργασίες της ανάκλησης U38 - αλλαγή συνδέσμων πίσω ανάρτησης - στις 09:00.

Σε ερώτησή μου, απάντησαν ότι δεν άλλαξε η γεωμετρία της ανάρτησης οπότε δεν χρειάζεται ευθυγράμμιση ή κάποια άλλη ενέργεια.

Δεν υπήρξε χρέωση για την εργασία ή τα ανταλλακτικά.

Την Τετάρτη 08 Ιουλίου 2020 με 89.848 χλμ στο οδόμετρο - μόνο 4.460 χλμ από την προηγούμενη συντήρηση στις 19 Ιουνίου 2019 - πήγαμε για τον καλοκαιρινό έλεγχο στον Χρήστο Γιασημάκο στα Μελίσσια. Αλλάξαμε λάδια (5 λίτρα ENI 5x30) 70 ευρώ, φίλτρο λαδιού 14 ευρώ, φίλτρο αέρα 30 ευρώ, τακάκια εμπρός και τακάκια πίσω 120 = 234 ευρώ. Για εργασία μας χρέωσαν  50 - 4 = 46 ευρώ. Συνολικά πληρώσαμε 234 + 50 - 4 = 280 ευρώ

Το Σάββατο 11 Ιουλίου 2020 - δεν βρήκα υαλοκαθαριστήρα εμπρός με το σπόϊλερ - και αγόρασα 2 απλούς από την Autoplus. 1 Νο 19" 48 εκ 12.99 ευρώ + 1 Νο 20" 51 εκ 13.99 ευρώ = 26.98 ευρώ.
 
Αργά τη νύχτα της Τρίτης 4 Αυγούστου 2020, κατεβαίνοντας από Δροσοπηγή προς Κρυονέρι και συνέχεια προς Κηφισιά, ΔΕΝ άναβαν η μεσαία σκάλα και οι προβολείς!
Την Τρίτη 11 Αυγούστου 2020 πήγα στο ηλεκτρολογείο του Σπανουδάκη στη Νέα Ερυθραία. Εκεί άναψε το αριστερό φανάρι αλλά όχι το δεξί. Η διάγνωση - για το δεξί - ήταν καμένος ενισχυτής. Κόστος αλλαγής 20 ευρώ. Για το αριστερό υπάρχει ακόμα η απορία γιατί δεν ανάβει ορισμένες φορές.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου