Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

Τζουμέρκα, Μάρτιος 2011

Τζουμέρκα, Πέμ 24, Παρ 25, Σαβ 26 και Κυρ 27 Μαρτίου 2011

Ξεκινήσαμε το πρωί της Πέμπτης 24 Μαρτίου 2011, με προορισμό την Πύλη Τρικάλων.

τα Στουρναρέϊκα – Βαθύρεμα – Μεσοχώρα – Θεοδώριανα (382 χλμ περίπου από Κηφισιά). Στο τμήμα από Στουρναρέϊκα μέχρι τη σύραγγα Γκρόπα συναντήσαμε τα πρώτα χιόνια στις άκρες του δρόμου και στις δασωμένες πλαγιές.  Με τις αναμονές, τις στάσεις, τα τσίπουρα, τα κοντοσούβλια, τα κοκορέτσια, και τις μπύρες, φτάσαμε στα Θεοδώριανα, αργά το απόγευμα.

Μανούβρα στη μικρή πλατεία, στρίβουμε δεξιά και πέρνουμε τον στενό πετρόδρομο προς την αρχή του μονοπατιού 39° 26.565' N 21° 11.799' E (1,5 χλμ περίπου, βόρεια. Υπάρχουν και πινακίδες). Μετά από 15 λεπτά περπάτημα, φτάνουμε στους εντυπωσιακούς καταρράκτες τις Σούδας. Τα νερά πέφτουν από 28 μέτρα ψηλά.

Το μονοπάτι περνάει μέσα από όμορφο ελατόδασος με θέα στις χιονισμένες κορυφές των Τζουμέρκων. Σε 3 σημεία, το μονοπάτι, έχει καταστραφεί από μεγάλες κατολισθήσεις και χρειάζεται λίγη προσοχή.

Στον αρχικό σχεδιασμό της διαδρομής, είχα προγραμματίσει να συνεχίσουμε στον χωματόδρομο και να βγούμε στο χωριό Αθαμάνιο. Επειδή όμως νύχτωνε, προτιμήσαμε την ασφάλτινη διαδρομή. Σε πολλά σημεία η άσφαλτος ήταν κατεστραμμένη. Στο διάσελο μεταξύ Θεοδώριανων και Αθαμάνιου συναντήσαμε πάλι χιόνι. Θλιβερή η εικόνα των Θεοδώριανων. Το  χωριό ήταν έρημο και σκοτεινό, με ένα μόνο φως να φωτίζει μέσα στο σκοτάδι...

Συνεχίσαμε προς Βουργαρέλι, Άγιο Γεώργιο, Κυψέλη, Ράμια, Λεπιανά, Μικροσπηλιά και καταλήξαμε στο Δασικό Χωριό Κέδρος, στις 8:30 το βράδυ.

Ο υπεύθυνος του οικισμού, ο ορειβάτης Χρήστος Λάμπρης, μας λέει ότι, παρά το γεγονός ότι το χιόνι φέτος είναι λιγότερο από άλλες χρονιές, η διάσχιση του βουνού μέχρι τα Θεοδώριανα, είναι αδύνατη, τουλάχιστον μέχρι τέλος Μαΐου. Στην ερώτηση αν μπορούμε ν’ ανέβουμε μέχρι το καταφύγιο με το Jeep, η απάντησή του είναι και πάλι αρνητική. Υπάρχουν χιονούρες πάνω από 2 μέτρα, μας λέει. Μετά το διάσελο τα πράγματα δύσκολεύουν και από ορειβατικής πλευράς. Για ν’ ανέβεις στην κορυφή Καταφίδι, λόγω της κλίσης και του πάγου, χρειάζεσαι πλήρη χειμερινό εξοπλισμό τον οποίο δεν διαθέταμε για όλα τα μέλη της παρέας μας. Άδοξο τέλος της ορειβατικής μας βόλτας...

Την επόμενη ημέρα πήγαμε στο ιστορικό γεφύρι της Πλάκας 39° 27.639' N 21° 1.827' E.

Συνεχίσαμε προς Άγναντα, Κτιστάδες, σπήλαιο Ανεμότρυπα (39° 30.785' N  21° 05.218' E. Το μήκος του σπηλαίου είναι 400 μέτρα. Η είσοδος είναι κάθε 30 λεπτά περίπου και το εισιτήριο είναι 4 ευρώ για τους μεγάλους και 2 ευρώ για τα παιδιά),

Πράμαντα, Χριστούς, Κηπίνα και φτάσαμε στους Καλαρρύτες το μεσημέρι  για να περπατήσαμε μέχρι το Συρράκο.

Το εντυπωσιακό μονοπάτι από Καλαρρύτες μέχρι κάτω το ποτάμι, είναι ορειβατικό και ΔΕΝ το προτείνω σε αρχάριους ή σε ανθρώπους που τους ενοχλεί το ύψος. Το ανέβασμα προς το όμορφο Συρράκο είναι απλά ανηφορικό και έχει καλύτερη θέα προς το φαράγγι. Ο χρόνος της διαδρομής είναι 1.50 ώρα από την αρχή του μονοπατιού και 1.50 ώρα για την επιστροφή, εκτός κι αν έχετε κάποιον να σας γυρίσει πίσω.

Στους Καλαρρύτες ρωτήσαμε, έναν ταβερνιάρη κι έναν κηφισιώτη ξενοδόχο, αν μπορούμε να βγούμε Ανθούσα και μας απάντησαν γελώντας... Μα φυσικά αν μπορείτε να περιμένετε μέχρι τα μέσα Ιουνίου! Ο δρόμος, μας είπαν, είναι πλέον ασφάλτινος.

Στο Συρράκο ρωτήσαμε αν μπορούμε να βγούμε Ανθούσα ή Χαλίκι και μας απάντησαν... μόνο αν πάτε από Ιωάννινα, Μέτσοβο. Από ‘δω ούτε το ερπυστριοφόρο της ΕΜΑΚ δεν περνάει. Φέτος όμως που τα χιόνια είναι λίγα, τα μηχανήματα μάλλον θ’ ανέβουν απ’ τα μέσα Μαΐου...

Το Σάββατο πήγαμε στους καταρράκτες, έξω απ’ το χωριό Καταρράκτης.

Απογοήτευση. Το νερό ήταν λίγο. Μας αποζημίωσε όμως η βόλτα προς την κορυφή Αγία Παρασκευή. Την προτείνω ανεπιφύλακτα. Έχει σχετικά εύκολη πρόσβαση, το πλήρωμα του δεύτερου αυτοκινήτου, καθάρισε τον χωματόδρομο απ’ τις κοτρώνες, λίγο περπάτημα και καταπληκτική θέα σε όλη την περιοχή.

Μείναμε στο Δασικό Χωριό Κέδρος, μεταξύ Μικροσπηλιάς και Καταρράκτη. Για 6 άτομα σε διαμέρισμα 2 υπνοδωματίων - που χωρούσε 8 άτομα - με σαλόνι, τζάκι, αυτόνομη θέρμανση και πρωινό πληρώσαμε 157 ευρώ τη βραδιά.  Εμείς (δύο άτομα), για 3 διανυκτερεύσεις x 77 ευρώ, πληρώσαμε 231 ευρώ.

Ο καιρός την Πέμπτη ήταν Αίθριος με ήλιο και λίγα σύννεφα αλλά όχι καλή ορατότητα. Θερμοκρασία στο Δασικό Χωριό, 1-14ο C.
Την Παρασκευή, ήταν Αίθριος με καλή ορατότητα. Ζεσταθήκαμε στο περπάτημα από Καλλαρύτες στο Συρράκο. Θερμοκρασία 2-14ο C.
Το Σάββατο, έβρεξε τις πρωϊνές ώρες. Μετά βγήκε ήλιος, πριν το μεσημέρι συννέφιασε και το βράδυ έβρεξε πάλι. Θερμοκρασία 4-12ο C.
Την Κυριακή στο Δασικό Χωριό και μέχρι το Βουργαρέλι, έβρεχε και είχε πυκνή ομίχλη. Ήλιος και ζέστη στη συνέχεια, μέχρι την Κηφισιά.

Για φαγητό κλπ πληρώσαμε 137 ευρώ. Τα φαγητά και τα ποτά, όπου κι αν κάτσαμε, ήταν μέτρια. Τιμή φαγητού κατ’ άτομο από 10 έως 13.5 ευρώ. Τα περισσότερα τσίπουρα που μας έφεραν, ήταν με γλυκάνισο, που άρεσαν σε μένα, αλλά δεν ήταν... Ηπειρώτικα και ΔΕΝ είχαν συνοδεία το κάτι τις τους.

Διόδια πληρώσαμε 2.05+2.50+2.40+1.55+0+0+0+2.05 = 10.55 ευρώ.

Ξεκινήσαμε με γεμάτο ρεζερβουάρ. Συμπληρώσαμε με απλή αμόλυβδη βενζίνη την Πέμπτη στην ΕΚΟ πριν την Πύλη 74,80 ευρώ / 1,669 = 45 λίτρα, την Παρασκευή στην Πλάκα 45 ευρώ / 1,729 = 26 λίτρα, το Σάββατο στην Ελιν πριν τα Πράμαντα 55,00 ευρώ / 1,729 = 31 λίτρα και τέλος στην Κηφισιά 95 ευρώ / 1,609 = 59 λίτρα. Συνολικά πληρώσαμε 74.80+45+55+95 = 269,80 ευρώ για 45+26+31+59 = 161 λίτρα βενζίνης. Διανύσαμε 1131 χλμ με μέση κατανάλωση 14,24 λίτρα / 100 χλμ.

Στο Αθαμάνιο στην έξοδα προς Τρίκαλα, έχει Shell. Την ΕΚΟ, μέσα στο χωριό την βρήκαμε κλειστή και την Πέμπτη το βράδυ και την Κυριακή το πρωΐ. Στη διαδρομή, από Κηφισιά μέχρι Πύλη, είδαμε αρκετά κλειστά βενζινάδικα.

Εκτός απ’ την Garmin(a), είχαμε μαζί μας, τους χάρτες 1:50000, 35 Νότια Πίνδος – Τζουμέρκα – Λάκμος της Road Editions και τον 4.2 Topo50 Κόζιακας – Αυγό της Ανάβασης.

Κανένα παράπονο από τα PMR της Midland.

Πιέστε εδώ... να δείτε το παλιό μας - σχέση πλευρών 4:3 - μικρό βίντεο στο YouTube.