Τρίτη 3 Μαΐου 2016

Πάρνων 2011

Την επόμενη μέρα της ενδιαφέρουσας διαδρομής, Επίδαυρος – Ναύπλιο, το Σάββατο 18 Ιουνίου 2011, συνεχίσαμε προς τις πλαγιές του Πάρνωνα. Ξεκινήσαμε πρωί ακολουθώντας την ενδιαφέρουσα παραλιακή διαδρομή Νέα Κίος, Μύλοι, Κιβέρι, Ξηροπήγαδο, Άστρος και αρχίσαμε την ανάβαση από τον Άγιο Ανδρέα με πρώτη στάση στην Καστάνιτσα Αρκαδίας.

Πιέστε εδώ... να δείτε το μικρό μας βίντεο στο youtube. Επιλέξτε υψηλή ανάλυση HD 1080.

Πιέστε εδώ... να δείτε το - ίδιο - μικρό μας βίντεο στο vimeo. Επιλέξτε υψηλή ανάλυση HD και πλήρη οθόνη.

Ανηφορίζοντας από την Καστάνιτσα, στον ασφάλτινο δρόμο προς Βαμβακού, Πολύδροσο κλπ, 3.5 περίπου χλμ πιό πάνω, στρίψαμε αριστερά (έχει πινακίδες) 37° 15.002' N 22° 38. 363' E (*) στον χωματόδρομο προς τη Μονή Κοντολινάς. 7.5 + 7.5 πανέμορφα χλμ μέσα σε πυκνό δάσος από καστανιές, πολλά είδη πεύκης, πλατάνια και έλατα με θέα - από τα λίγα ανοίγματα - στις καταπράσινες πλαγιές αλλά και στον Αργολικό κόλπο χαμηλά στο βάθος. Το χώμα μαλακό, που ναι μεν σε προδιαθέτει για σβέλτη οδήγηση, αλλά τελικά το ίδιο το τοπίο σε συγκρατεί σε νωχελικούς ρυθμούς και ήρεμη οδήγηση, μη τυχόν και χάσεις κάτι απ’ αυτές τις υπέροχες εικόνες. Η λάσπη αρκετή αλλά επιφανειακή που την περνάς και με ασφάλτινα λάστιχα. Τα νεροφαγώματα σχετικά ρηχά, θέλουν όμως προσοχή αν πάτε με sedan.

Από τις καλύτερες βουνίσιες διαδρομές που έχουμε κάνει και σίγουρα θα ξανακάνουμε στο μέλλον.

Βγαίνοντας πάλι στην άσφαλτο, αλλά όχι κι από το πυκνό και όμορφο ελατόδασος, συνεχίσαμε μέχρι τη διασταύρωση 37° 13.877' N 22° 36. 543' E και στρίψαμε δεξιά στον (ασφάλτινο πιά) δρόμο προς τον Άγιο Πέτρο. Αφήσαμε την άσφαλτο και στρίψαμε δεξιά στο χωματόδρομο 37° 16.404' N 22° 35. 047' E, που ανηφορίζει προς Σίταινα, Προφήτη Ηλία. Ο δρόμος πετρώδης με πολλές φυτευτές πέτρες και πιό βαθιά νεροφαγώματα, περνάει μέσα από αραιότερο ελατόδασος μέχρι που καταλήγει στο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία (1600 μ) και στα λιβάδια του Κάμπου, κάτω από τις κορφές του Πάρνωνα, Μικρή Τούρλα (1700 μ.) και Μεγάλη Τούρλα (1935 μ.).

Επιστρέψαμε από τον χωματόδρομο που είχαμε κολλήσει την προηγούμενη φορά, στις 14 Φεβρουαρίου 2010, ερχόμενοι από τη Μονή Μαλεβής.

Άσφαλτο πατήσαμε στο μνημείο, πριν τα Τερζαίικα Καλύβια 37° 20.129' N 22° 35. 618' E, μετά την Μονή Μαλεβής και πριν τον Άγιο Ιωάννη. Κατεβήκαμε στο Παράλιο Άστρος για μπάνιο αλλά αντί για τη θάλασσα πέσαμε στα παγωτά. Επιστρέψαμε βραδάκι στην Κηφισιά μέσω Άργους.

Συνολικά διανύσαμε 552,2 χλμ με 80.27 λίτρα αμόλυβδης. Μέση κατανάλωση 14.54 λίτρα / 100 χλμ.

(*) Με Copy τις συντεταγμένες και Paste στο Google Earth, θα δείτε το ακριβές σημείο.